Załoga jest zmuszona do awaryjnego lądowania na planecie, której mieszkańcy w obawie przed rasą Wraith praktykują rytualne samobójstwa w wieku dwudziestu pięciu lat.
Załoga jest zmuszona do awaryjnego lądowania na planecie, której mieszkańcy w obawie przed rasą Wraith praktykują rytualne samobójstwa w wieku dwudziestu pięciu lat.
Załoga zaczyna interesować się lekarstwem, nad którym w innym wszechświecie prowadzone są zaawansowane badania. Może ono odstraszyć Wraitha przed tragicznym w skutkach żerowaniem na ludziach.
Załoga odkrywa na planecie Genii małą, rolniczą społeczność, z którą planuje wymianę handlową. Kiedy Sheppard i McKay zostają przesłuchani, okazuje się, że Genii mogą okazać się zawodnymi sojusznikami.
Załoga Atlantydy przymierza się do wykorzystania unikalnej atmosfery planety, aby pozyskać niezbędną energię do przejścia przez bramę powrotną do domu na Ziemi.
Po nadejściu wielkiego huraganu mieszkańcy miasta oraz stałego lądu zostają zmuszeni do ewakuacji. Sprawy mają się jeszcze gorzej, kiedy okazuje się, że miasto zostaje zaatakowane przez Genii. Cała nadzieja w Sheppardzie.
Załoga znajduje raj, który mógłby być idealnym miejscem dla wszystkich uciekinierów szukających schronienia przed złowrogimi Wraits. Jednak zdaniem miejscowej ludności ich bogini na to nie pozwoli.
Starsza kobieta zostaje odnaleziona w Atlantydzie w stanie dziwnego zawieszenia. Okazuje się, że jest to sama dr Weir, która opowiada załodze o swojej podróży dziesięć tysięcy lat wgłąb historii tego wspaniałego miasta.
Załoga poszukuje cennego modułu o nazwie Zero Point Module, który został rzekomo ukryty na planecie Dagan. Na przeszkodzie mogą stanąć jednak ich nowi sojusznicy, którzy kierują się zupełnie innymi motywami.
Odkrycie posterunku pozostawionego przez Starożytnych w najmniej spodziewanym miejscu prowadzi nową załogę Gwiezdnych Wrót do odległej galaktyki Pegaza. Na miejscu naukowcy odkrywają planetę zamieszkałą przez ludzi.