Poszukiwacze przygód odnajdują przejście, którym mogą się dostać z powrotem do domu. Przeprawa nie jest jednak taka prosta. Ich śladami podążają wrogowie...
Roxton i Marguerite udają się do jaskini, aby uwolnić Challengera. Wkrótce przekonują się, że nic nie jest tym, czym się zdawało. Nękani błędami przeszłości podejmują działania, które niechybnie zbliżają ich ku śmierci.
Chrysteci okrzykują Summerlee'ego magiem po tym, jak ratuje on życie dziewczynce, która została uznana za zmarłą. Są ludźmi zagubionymi w czasie, mieszają średniowieczne chrześcijaństwo z wierzeniami azteckimi.
Roxton podczas wycieczki zostaje ugryziony przez mężczyznę i w efekcie zarażony wampirzą chorobą. Atakuje Marguerite i Challengera. Następnie znika w towarzystwie tajemniczej kobiety. Przyjaciele starają się mu pomóc.
Roxton, Malone i Marguerite spotykają grupę zagubionych w czasie druidów. Roxton i Malone wyruszają na poszukiwanie dwóch szmaragdów, dzięki którym druidzi będą mogli wrócić do własnych czasów.
Challenger i Veronika są świadkami śmierci starego przewodnika. Kiedyś przeprowadził on rodziców Veroniki do zaginionego świata. Poszukiwcze trafiają na trop ukrytego raju, w którym mogą przebywać rodzice Veroniki.
Malone zostaje trafiony w szyję zatrutą strzałą i umiera. Do życia przywraca go szaman Lento, który jednak wkrótce popada w szaleństwo. Zostaje skazany przez mieszkańców wioski na karę śmierci. Ratuje go Malone.
Poszukiwacze przygód ratują się ucieczką przed plemieniem łowców głów. Kryją się w opuszczonej kopalni. Kiedy w wyniku serii wstrząsów zostaje zasypane wejście, są w podziemnej pułapce. Muszą znaleźć wyjście.
Roxton, Challenger i Veronica pomagają kobiecie, ściganej przez jadącego konno wojownika. W efekcie zostają wplątani w wielowiekowy konflikt. Summerlee, Marguerite i Malone dostrzegają niemiecki dwupłatowiec...
Challenger odnajduje ruiny starożytnej świątyni, a w jej środku rysunek atomu. Kiedy wkłada znalezioną nieopodal kryształową kulę w gniazdo - następuje gwałtowny rozbłysk światła i powstaje alternatywna rzeczywistość.
Marguerite podoba się nastoletniemu królowi Gawainowi. Młodzieniec domaga się, by dziewczyna została jego żoną. W razie odmowy królewska wybranka zostanie stracona. Veronica, Malone i Roxton ruszają jej na ratunek.
Challenger, Roxton i Veronica spotykają staruszka, który wyglądem przypomina sadystycznego 'kreatora', doktora Moreau. Summerlee, Malone i Marguerite poznają starszą kobietę, z tajemniczym odbiornikiem radiowym.
Poszukiwacze przygód odnajdują przejście, którym mogą się dostać z powrotem do domu. Przeprawa nie jest jednak taka prosta. Ich śladami podążają wrogowie...
Zespół badaczy wykorzystuje nowoczesne urządzenia laserowe, które prowadzą do nieodkrytych świątyń, a georadar ujawnia, w jaki sposób królowie zdobywali nowe terytoria. Naukowcy sprawdzają, czy ogromna piramida w dżungli była miejscem tajemniczego kultu.