Podróżnicy znajdują się w sercu walk Tribune'a, który odkrył działanie prochu, z Drakulem, przywódcą barbarzyńskiego plemienia. Podczas bitwy ginie jeden z ekipy odkrywców. Kolejne wydarzenia ujawnią, czy nieodwracalnie utracił on życie.
Podróżnicy znajdują się w sercu walk Tribune'a, który odkrył działanie prochu, z Drakulem, przywódcą barbarzyńskiego plemienia. Podczas bitwy ginie jeden z ekipy odkrywców. Kolejne wydarzenia ujawnią, czy nieodwracalnie utracił on życie.
Malone zostaje trafiony w szyję zatrutą strzałą i umiera. Do życia przywraca go szaman Lento, który jednak wkrótce popada w szaleństwo. Zostaje skazany przez mieszkańców wioski na karę śmierci. Ratuje go Malone.
Poszukiwacze przygód ratują się ucieczką przed plemieniem łowców głów. Kryją się w opuszczonej kopalni. Kiedy w wyniku serii wstrząsów zostaje zasypane wejście, są w podziemnej pułapce. Muszą znaleźć wyjście.
Roxton, Challenger i Veronica pomagają kobiecie, ściganej przez jadącego konno wojownika. W efekcie zostają wplątani w wielowiekowy konflikt. Summerlee, Marguerite i Malone dostrzegają niemiecki dwupłatowiec...
Challenger odnajduje ruiny starożytnej świątyni, a w jej środku rysunek atomu. Kiedy wkłada znalezioną nieopodal kryształową kulę w gniazdo - następuje gwałtowny rozbłysk światła i powstaje alternatywna rzeczywistość.
Marguerite podoba się nastoletniemu królowi Gawainowi. Młodzieniec domaga się, by dziewczyna została jego żoną. W razie odmowy królewska wybranka zostanie stracona. Veronica, Malone i Roxton ruszają jej na ratunek.
Challenger, Roxton i Veronica spotykają staruszka, który wyglądem przypomina sadystycznego 'kreatora', doktora Moreau. Summerlee, Malone i Marguerite poznają starszą kobietę, z tajemniczym odbiornikiem radiowym.
Poszukiwacze przygód odnajdują przejście, którym mogą się dostać z powrotem do domu. Przeprawa nie jest jednak taka prosta. Ich śladami podążają wrogowie...
Roxton, Malone i Marguerite ratują życie mężczyźnie, którym okazuje się Tom Layton, zaginiony ojciec Veroniki. Udało mu się uciec z niewoli. Grupa powraca do domku na drzewie.
Marguerite, Challenger i Malone znajdują w dżungli zmumifikowane ciało. Z przerażeniem odkrywają, że ta osoba wciąż żyje. Postanawiają jej pomóc. Dowiadują się, że ocalili życie egipskiego arystokraty Ramzesa.
Roxton i Marguerite zostają napadnięci przez wojowników Norse. Ich przywódczyni, Ursula, mieczem powala Roxtona na kolana, natomiast Marguerite zostaje porwana. Umierającego Roxtona odwiedza tajemniczy chłopiec Osric.
Podróżnicy ratują od śmierci wróżkę. Ocalona przepowiada im przyszłość. Wydarzenia potwierdzają jej rację. Przyszłość okazuje się różna od wyobrażeń, jakie mieli o niej Challenger i jego towarzysze.
Davos i jego młody uczeń Gideon rozpoczynają niebezpieczną misję. Ich celem jest wypełnienie przeznaczenia chłopca, który ma stanąć na czele uciemiężonego plemienia Moya i uwolnić je spod jarzma okrutnych Gotów.
Zespół badaczy wykorzystuje nowoczesne urządzenia laserowe, które prowadzą do nieodkrytych świątyń, a georadar ujawnia, w jaki sposób królowie zdobywali nowe terytoria. Naukowcy sprawdzają, czy ogromna piramida w dżungli była miejscem tajemniczego kultu.