Wiosna w Górach Skalistych to dobry czas na reperowanie uszkodzonych trakcji. Maszynista Jordy Hunter musi ominąć remontowane odcinki, aby dostarczyć towar do celu.
Ekipy Kanadyjskiej Kolei Pacyficznej mają do zrealizowania ogromną dostawę węgla, którą muszą przewieźć przez Góry Skaliste. Tymczasem drużyna hokejowa utknęła na zamarzniętym pustkowiu.
Doświadczony maszynista Rob i młoda kierowniczka pociągu Keri prowadzą dwukilometrowy skład z ładunkiem zboża trasą wiodącą przez skute lodem Góry Skaliste. Muszą zdążyć na statek w Vancouver.
Rosnąca temperatura może uniemożliwić dalszy transport przez Góry Skaliste. Bezpieczeństwu na trasach kolejowych zagrażają bowiem lawiny błotne i nagła erozja gruntu.
Zima dobiegła końca, ale wiosna niesie ze sobą inne rodzaje niebezpieczeństw. Groźne osuwiska skalne zagrażają najdłuższemu i najcięższemu pociągowi kolei transkanadyjskiej.
Wiosna w Górach Skalistych to dobry czas na reperowanie uszkodzonych trakcji. Maszynista Jordy Hunter musi ominąć remontowane odcinki, aby dostarczyć towar do celu.
Z okazji 150. rocznicy powstania Kanady, która przypadła 1 lipca 2017 r., w trasę wyruszył zabytkowy luksusowy pociąg pasażerski Royal Canadian Pacific. Przez ponad trzy tygodnie przemierzał on kraj.
Śledzimy wysiłek kolejarzy, którzy na co dzień zmagają się z ekstremalną pogodą i trudnym terenem, obsługując najważniejsze kanadyjskie trasy. Zobaczymy pracę maszynistów i drużyn konduktorskich, którym niestraszne są ośnieżone górskie pustkowia. Pociągi pasażerskie i składy towarowe Canadian Pacific Railway przez cały rok przemierzają kraj, łącząc Montreal i Vancouver. Najtrudniejszy jest okres zimowy, gdy załogi stawiają czoło takim zagrożeniom, jak lawiny, nawisy lodowe, osuwiska skalne czy rozjuszone dzikie zwierzęta. Przyjrzymy się też funkcjonowaniu Ontario Northland Railway - kolei, realizującej połączenia z odległymi miejscowościami, zamieszkanymi przez rdzennych mieszkańców Kanady.