Ekipy Kanadyjskiej Kolei Pacyficznej mają do zrealizowania ogromną dostawę węgla, którą muszą przewieźć przez Góry Skaliste. Tymczasem drużyna hokejowa utknęła na zamarzniętym pustkowiu.
Doświadczony maszynista Rob i młoda kierowniczka pociągu Keri prowadzą dwukilometrowy skład z ładunkiem zboża trasą wiodącą przez skute lodem Góry Skaliste. Muszą zdążyć na statek w Vancouver.
Rosnąca temperatura może uniemożliwić dalszy transport przez Góry Skaliste. Bezpieczeństwu na trasach kolejowych zagrażają bowiem lawiny błotne i nagła erozja gruntu.
Zima dobiegła końca, ale wiosna niesie ze sobą inne rodzaje niebezpieczeństw. Groźne osuwiska skalne zagrażają najdłuższemu i najcięższemu pociągowi kolei transkanadyjskiej.
Wiosna w Górach Skalistych to dobry czas na reperowanie uszkodzonych trakcji. Maszynista Jordy Hunter musi ominąć remontowane odcinki, aby dostarczyć towar do celu.
Z okazji 150. rocznicy powstania Kanady, która przypadła 1 lipca 2017 r., w trasę wyruszył zabytkowy luksusowy pociąg pasażerski Royal Canadian Pacific. Przez ponad trzy tygodnie przemierzał on kraj.
Śledzimy wysiłek kolejarzy, którzy na co dzień zmagają się z ekstremalną pogodą i trudnym terenem, obsługując najważniejsze kanadyjskie trasy. Zobaczymy pracę maszynistów i drużyn konduktorskich, którym niestraszne są ośnieżone górskie pustkowia. Pociągi pasażerskie i składy towarowe Canadian Pacific Railway przez cały rok przemierzają kraj, łącząc Montreal i Vancouver. Najtrudniejszy jest okres zimowy, gdy załogi stawiają czoło takim zagrożeniom, jak lawiny, nawisy lodowe, osuwiska skalne czy rozjuszone dzikie zwierzęta. Przyjrzymy się też funkcjonowaniu Ontario Northland Railway - kolei, realizującej połączenia z odległymi miejscowościami, zamieszkanymi przez rdzennych mieszkańców Kanady.