W szczycie II wojny światowej 15 tysięcy robotników w amerykańskich fabrykach broni produkowało setki tysięcy sztuk pistoletów, karabinów i broni maszynowej dla armii aliantów.
Podczas gdy Amerykanie jeździli samochodami marki Ford, Chrysler czy Buick, Hitler postanowił również stworzyć pojazd, który odmieni jego naród. Wkrótce na niemieckim rynku motoryzacyjnym pojawił się Volkswagen, czyli auto dla każdego.
Japonia stworzyła jeden z najlepszych i największych myśliwców II wojny światowej - Mitsubishi Zero. Niestety, wkrótce samolot stał się maszyną służącą jedynie do samobójczych ataków kamikaze.
Eksperci przedstawiają fakty dotyczące wyścigu zbrojeń, który doprowadził do powstania amerykańskich fabryk broni atomowej. Stawką były bezpieczeństwo i status mocarstwa.
Fiat był nie tylko producentem samochodów, ale także pociągów i samolotów. Podobnie jak współczesne wielkie korporacje przyczyniał się do zmian na szczytach władzy.
W szczycie II wojny światowej 15 tysięcy robotników w amerykańskich fabrykach broni produkowało setki tysięcy sztuk pistoletów, karabinów i broni maszynowej dla armii aliantów.
Ciężki czterosilnikowy brytyjski samolot bombowy z okresu II wojny światowej, Avro Lancaster, miał kluczową rolę w pokonaniu nazistów. Zakłady, w których powstawał bombowiec, produkowały uzbrojenie najwyższej jakości.